tweede week nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Stefanie Ven - WaarBenJij.nu tweede week nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Stefanie Ven - WaarBenJij.nu

tweede week nepal

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

14 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Zo dit is het dan de tweede werkweek!

Wel raar om op zondag te gaan werken, je hebt dan zo'n kort weekend gevoel en dat terwijl ik normaal ook op zaterdag werk dus je zou toch denken dst ik het gewend ben. Ik kwam aan op khagendra en subas was super aardig, hij begon over hoe fijn het was dat ik er was want hij had het zo druk met andere zaken, dat ik nu voornamelijk de fysiotherapie kon doen. Dus dat is eigenlijk wat ik afgelopen week heb gedaan. Ik heb voornamelijk zelf de fysiotherapeutische behandelingen gedaan, wat wel super fijn is dat ik zo vrij gelaten word en zelf mijn behandelingen kan zonder op mijn vingers gekeken te worden. Hij vertelde me ook dat ie me een gemakkelijke eter vond,  dat was nieuw voor me. Normaal ben ik best moeilijk maar hier doe ik niet moeilijk. Ze hebben het hier niet breed en toch mag ik altijd mee eten en daarnaast ga ik er van uit dat ze me niet willen vergiftigen, ik ben er tenslotte om hun te helpen.

 

Dinsdag ging ik eerst met subas naar een vriendin van hem bij haar thuis. Ze had versletenen knieën en sinds 4 dagen ook lage rugklachten.  ik dacht een mooi moment om ze te introduceren met medical taping. En ik heb haar rug behandeld. Ik vond voor haar knieën dat ze haar belastbaarheid moest vergroten en dat ze moest fietsen op een hometrainer met minimale weerstand.  maar van de dokter mocht ze dat niet,  ik vond het een beetje vreemd maarja ze werken hier ook anders.  door dit bezoek waren we overal later waardoor ik ook uiteindelijk later weg ging bij de DNC en hier dus geen bus meer kon vinden.  uiteindelijk heeft een jongeman mij op de motor naar de andere bushalte gebracht waar de bussen al stonden te wachten.  het was heel leuk om het verkeer vanuit een motor te zien en over deze hobbelige weg te gaan. Een paar dagen later mocht ik voorin zitten in de bus en ik voelde me net een klein kind, zo geamuseerd zat ik naar buiten te kijken naar het verkeer. het is zo leuk om te zien. Ik moet nu dagelijk driekwartier met de bus maar ik vind het zo leuk dat ik geen guesthouse dichterbij ga zoeken. Donderdag avond dacht lekker bij gaia te gaan eten maar hier kwam ik Anna weer tegen en zijn we samen met nog een vriendin en een nepalese jongen.  dit was gezellig we zatte in een leuk restaurant wat vol hing met voeten en daar herinneringen op van de mensen die de mount everest hebben beklommen.  

 

Vrijdagavond ging ik lekker eten in new orleans restaurant, ze hebben hier lekker westers eten, leuke muziek en een leuke binnenplaats om in te zitten. Toen kreeg een berichtje van tanja, een Nederlandse!  al mijn tijd hier heb ik alleen nog maar engels gepraat en nu kon ik weer Nederlands spreken. Ze had men nummer van subas gekregen, want ze gaat ook vrijwilligers werk doen bij khagendra en de DNC.  uiteindelijk is ze bij me aangeschoven en zijn we erna naar de reggae bar gegaan. Dit was echt heel leuk.  het fijne is hier dat je vaak je schoenen uit moet doen en lekker op de grond op kussentjes zit, dat is zo lekker ontspannen en ze hadden hier ook lekkere muziek. Uiteindelijk schoven er nog wat jongens aan en hebben we het gezellig met hun gehad. Daarna kwammen we terug bij het hotel en was de poort op slot en ik had dus geen bel of niks gezien. Dus dachten we danmaar shital bellen maar dat was niet nodig want erwas schijnbaar toch ergens een bel

  • 14 September 2014 - 19:08

    Angela:

    Hey steef,
    Wat fijn dat het allemaal zo goed verloopt ondanks dat de bus mist maar er een jongen klaar staat om je te helpen. Dat zou hier in nederland echt niet zo van zelf sprekend zijn.
    En ook fijn dat je nu af en toe nederlands kunt praten. Heel veel plezier en succes geniet ervan maar dat doe je al haha groetjes angela

  • 14 September 2014 - 21:52

    Renee:

    Super leuk steef, wat een andere wereld zeg en super fijn dat je daar echt nuttige dingen kan doen en ze vanalles aanleren!

Tags: DNC, khagendra, nepal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefanie

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 2111

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 Oktober 2014

Nepal

Landen bezocht: