Aankomst in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Stefanie Ven - WaarBenJij.nu Aankomst in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Stefanie Ven - WaarBenJij.nu

Aankomst in Nepal

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

02 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Zooo mijn eerste blog!

Zullen maar beginnen bij de vliegreis, wat eigenlijk erg goed verlopen is. Het afscheid daar in tegen was natuurlijk niet zo leuk. Mijn ouders, Rudolph en Justin hebben me weg gebracht, wat super lief was en fijn om ze nog zo lang mogelijk te zien. In Brussel liep ik al een half vertraging op, maar dat was niet erg nu hoefde ik in Istanbul nog maar 4.5 uur wachten ipv 5. Al kun je je in Istanbul erg goed vermaken. in het vliegtuig naar Nepal deden de televisie schermen het niet, erg jammer. Maar ik was voorbereid en heb despicable me en frozen met een nepalees meisje (die echt alle liedjes uit haar hoofd kende van frozen) gekeken vanuit mijn tablet. Daarna nog 2,5 uur geslapen en ik ben in Nepal. hier zatten schattige aapjes me al op te wachten. Kathmandu is echt een super klein vliegveld, ze hebben zelfs geen winkels.

Nou daar ben ik dan in Nepal. De hotel eigenaar zou me op komen halen maar er was iets mis gegaan. Uiteindelijk hebben de mensen daar me geholpen en gebeld naar het hotel en een taxi geregeld. de eerste hartverzakking!! Ze rijden rechts, geen verkeersregels, geen lijnen op de weg, geen verkeerslichten, geen stoep voor de mensen dus deze lopen op de straat en ze rijden maar door en toeteren er op los maar ik ben veilig aangekomen(bewondering voor de chauffeur). Hotel ziet er goed uit, schoon en vriendelijke personeel. Dus spullen uitgepakt nog even twee uur geslapen en toen erop uit. Ik had nog geen geld dus de vrouw achter de balie wees me de weg naar de bank. Het was 8 min lopen, ik deed er een uur over. Ik was nogal verdwaald en bijna niemand hier kan kaart lezen. uiteindelijk heeft een nepalese student me geholpenen heeft me meteen meer van Kathmandu laten zien.

We zijn naar de local markt geweest, 5waarbij je ondertussen veel kleine tempels tegen komt. Het staat hier vol met tempels. Je loopt gewoon door een straat en er staat er van eigens een voor je neus. Daarna bracht hij me naar zijn tekenschool, waar ze super mooie mandalas maken. Uiteindelijk zijn we ook naar de monkey temple gelopen. Hier leven tussen de 500 en 5000 apen. Je moet wel 365 treden beklimmen voordat je er komt. Maar het was zeker de moeite waard. Daarna heeft hij me netjes terug gebracht naar men hotel want ik wist de weg niet meer:-$. In het hotel kwam Shital me opzoeken(de hotel eigenaar). Hij regelde een gids voor me voor de volgende dag met privé auto(chill, aangezien ik al een blaar had van het lopen).

Dus vandaag begon de dag al vroeg, de gids zou om half 9 al bij het hotel zijn. Dus vroeg aan het ontbijt en ze hadden pancakes!! We zijn als eerste naar Pashupatinath geweest. dit is een hindoeïstische tempel, waar de crematie plechtigheid plaats vind. Ontzettend indrukkendwekkend om te zien en om rond te lopen. Omdat ik geen Hindoe ben mocht ik de tempels niet in maar van buiten was het ook prachtig. Daarna zijn we naar boudha stupa geweest. Dit is een tempel vanuit het boedisme. Erg indrukwekkend en fijn om een gids bij je te hebben die alles persoonlijk uitlegd. Daarna zijn we naar durbar square gegaan., waar ik de enige levende godin heb gezien. en daarnaast nog vele andere tempels ook hebben we het Hanumandhoka durbar museum bezocht. dit gaat over de koningen van nepal en vroeger hebben ze ook in dat museum geleefd, erg interessant!. Toen was de tour voorbij en had ik wel honger dus ben ik lekker gaan lunchen. Hier kwam ik een man tegen die vandaag toevallig een dagje vrij was(ze hebben hier alleen weekend op zaterdag). Hij heeft me veel verteld over Nepal en hij was erg nieuwsgierig naar Nederland. Hij heeft me erna geholpen met mijn simkaart, echt super fijn! Nu heb ik een nepalees nummer en internet:-). Daarna zijn we nog gezellig wat thee gaan drinken.

Het is een hele andere stad als dat ik ooit gezien heb. Dus in begin was erg wennen. Koeien, honden, katen en apen lopen los door de stad en iedereen begint uit het niets tegen je te praten.Het is 30 graden maar niet fijn warm door de luchtvervuiling denk ik. morgen ga ik beginnen met werken en ben heel benieuwd hoe het daar zijn. Ik heb alvast een taxi besteld want met de bus ben ik er over 2 maanden nog niet. Helaas heb ik weinig foto's, deze staan op men camera en krijg deze niet op men tablet gezet:-(

Tot snel! !

• 02 September 2014 - 17:26

Andrew:

Leuk om te lezen steef ( fijn dat ik wat te doen heb in de trein ).
    heel veel plezier met het werken morgen.

mag je een boeddhistische tempel ook niet in trouwens?
    ook die apen tempel klonk very interesting!

groetjessssssss uit Nederland

• 02 September 2014 - 17:59

Kim:

O meis wat fijn dat je toch de weg heb gevonden naar het hotel
    Maar let wel op met die apen er zijn er bij die gespecialiseerd zijn in dingen
    Weg te halen en dan komen er mensen die eten bij hebben en dan de apen lokken
    En dan je spullen terug geven aan je en dan vragen ze geld dus let op
    Dat je geen losse dingen draagt bv zonnebril of slippers of andere loshangende dingen haha
    Dus je hebt al behoorlijk wat dingen gezien daar toch fijn dat je een privé gids had +auto haha . Nou geniet nog je laatste uurtje en dan morgen aan de slag ben benieuwd succes meis en wacht op de volgende blog van je xxxx kim

• 02 September 2014 - 18:03

Wendy:

Leuk verhaal Steef! Geniet ervan meisje en succes met werken morgen! x

• 02 September 2014 - 20:24

Angela:

Hey steef,

Wat fijn zo'n gids, en wat heb je al veel gezien zeg. Heel veel plezier en werk ze.
    Groetjes Angela

• 02 September 2014 - 20:24

Tante Det:

Je hebt op de eerste dagen al heel wat ervaringen opgedaan. Leuk. Ben benieuwd naar je werkervaringen. Succes morgen!!

• 02 September 2014 - 21:11

Renee:

O super leuk steef, wat een veranderingen met Nederland ben benieuwd hoe de eerste werkdag je bevalt. Geniet van alle ervaringen!

• 03 September 2014 - 06:46

Yvonne Sijbers:

Hey Stefanie,

Echt super leuk om iets van je te horen! Ja allemaal heel herkenbaar. Echt een cultuur shock hè? Stoer van je ook. Zie je werk verslag met veel plezier tegemoet.

Liefs Yvonne

• 04 September 2014 - 07:37

Toos Roijackers:

Hoi Stefanie,

Zo, zo een heel verslag, je maakt heel wat mee zo ver van huis :) geniet ervan met volle teugen.
    Je hebt zo te lezen al veel gezien en meemaakt.

groetjes en een dikke kus van Toos.

Tags: nepal, kathmandu,